2011年4月27日

river 河

There was a river between you and us, way before I have noticed.

I thought of swimming across the river. But why don't you swim across the river, I sometimes wonder.

I like the way she says hello. I like the way she talks with a sharp tongue. I like the way she laughs out loud. I like the way she smiles with a tender heart. I like you everyone of you on the other shore.

But there is still a river between you and us, way after I have noticed.



--
我們和你們之間有著一條河,早在我察覺之前就存在著。

我想著游過那條河。但是有時候我想,為什麼你們不游過這條河。

我喜歡她說嗨的樣子;我喜歡她伶牙俐嘴的樣子;我喜歡她大笑的樣子; 我喜歡她溫柔微笑的樣子。我喜歡在那邊岸上的每一個你們。

可是我們和你們之間還是有著一條河,在我察覺很久之後還是存在著。

1 則留言:

playboymommy 提到...

bridge the gap; swim across the river

張貼留言