2015年5月31日

偏愛

我偏愛星期六下午
我偏愛你們念杜斯妥也夫斯基勝過Dostoyevsky
我偏愛你們把浪漫解釋得荒誕
我偏愛混亂
我偏愛南極大陸勝過朝鮮半島
我偏愛發唱片的英國人勝過開跑車的保羅沃克
我偏愛談論詩的荒謬勝過不談論詩的荒謬
我偏愛空間感
我偏愛從陌生人成為認識的人
我偏愛威廉勝過艾略克
我偏愛交換生活
我偏愛談論重要的小事
我偏愛誠實的壞話勝過虛假的好話
我偏愛大家不在意的前情提要
我偏愛那些忘記原因的大笑
我偏愛某個突然被記起的單字
我偏愛笨拙的爭辯勝於冷淡的妥協
我偏愛被提及的事物以及將要被提及的事物
我偏愛種種可能以及可能種種
我偏愛星期六下午




Preference

I prefer Saturday afternoon
I prefer the way you pronounce "Dostoyevsky" in Chinese to the way you pronounce it in English
I prefer you transform something romantic into something silly
I prefer chaos
I prefer Antartica to Korean Peninsula
I prefer the Southamptoner to Paul Walker
I prefer the absurdity of talking about poems to the absurdity of not talking about poems
I prefer space
I prefer in the progress of becoming acquaintances
I prefer William to Eric
I prefer sharing each other's life
I prefer talking about important trivia
I prefer honest complaint to insincere compliment
I prefer previous reviews which no one cares about
I prefer moments of laughing forgetting the reason why
I prefer a single word suddenly being remembered by
I prefer awkward arguements to indifferent compromise
I prefer all of those mentioned and what will be mentioned
I prefer all of the possibilities and all of the possible things to happen
I prefer Saturday afteroon

沒有留言:

張貼留言